Søg i denne blog

onsdag den 16. februar 2011

Splitte mine bramsejl -

Vejret var jo forrygende og Rex skulle da have et soppebassin også selv om R2 ikke er nogen vandhund.

Afsted afsted det gik til Fætter BR, hvor jeg kiggede bassinerne ud.

Det skulle jo holde til noget, så jeg besluttede mig for et bassin i hård plast i bådeform.

”Har I den i blå?” spurgte jeg ”han er jo en rigtig dreng”. Det fandtes den ikke i, så limegrøn det blev.

Oppe ved kassen spurgte den søde unge pige: ”Er han medlem af Fætter BR? ”Nej, det er han så sandelig ikke” svarede jeg ”Han er en fransk bulldog” :-)

Jeg havde ikke lige tænkt over rækkefølgen af mine indkøb, så da jeg også skulle have sololie til ham, så måtte jeg have min halve fiskekutter med ind i Matas.

Betydningen at ”hive noget ned fra hylderne” fik her en helt anden betydning.:-)

”Kan jeg hjælpe dig med noget” blev jeg venlig spurgt. ”Ja da – jeg vil gerne se på en sollotion i sprayform”

”Jo så gerne – hvilken aldersgruppe og faktor taler vi om?

”Øh – det er jo til min brogede franske bulldog på 3 år” sagde og kunne godt mærke at den vej skulle vi ikke længere ud af, så jeg bad bare om noget godt lotion til børn.

Som vædder er jeg som regel hurtig fremme i skoene – konsekvenserne må vi tage når tiden kommer.

Det kom så for jeg var nemlig på cykel og havde ikke lige taget højde for at jeg skulle have en fladbundet pram med hjem på den.

Der måttes bæres og gåes hjem et par kilometer –

varmt var det jo, så et yndigt syn med mig, der flagrede af sted med det limegrønne badebassin, en dråbe sved på næsetippen og det ene øje lukket i pga af opløst mascara.

Badebasinet er et hit – Rex kunne næsten ikke vente med at få dyppet poterne og selv den lille R2 måtte da også prøve.

Og nu sidder I nok og tænker: ”Hvad fik konen dog sin tid til at gå med før end hun fik bulldogs?”

Jeg kan ikke huske det :-).

1 kommentar:

  1. Åhhhh, det er såååå sjov en historie...jeg kan lige se dig for mig:DDDDD

    SvarSlet